widlunds.blogg.se

En familj, två resor, intriger och drama. You're in for a treat! /Sveriges Kardashians

Entabeni!!!

Publicerad 2016-03-16 12:56:00 i Allmänt,

Familjen Taikon fortsätter sitt äventyr… Senast vi hördes avhandlade vi Dubai och nu har vi alltså anlänt till Honey Guide Ranger Camp i Entabeni viltreservat. Men första steget var ju att ta sig till flygplatsen så vi kan väl börja där. 

Kvällen innan den tidiga avresan gav mamma oss det eminenta tipset att packa färdigt allt innan så att man bara kunde ta på sig kläderna och gå ner till frukosten. Unikt… Sagt och gjort, vi kommer ner till frukosten och iväg med bussen utan problem. Väl på flygplatsen är det dags att checka in bagage. Väskorna lyfts upp på bandet och kvinnan i disken frågar om vi har några kameror eller datorer, med anledning av de litiumbatterier som inte ska ligga i lastutrymmet. ”Yes” får jag säga åt mamma och pappa som lite skärrat står och tittar på varandra och oss och runtomkring och på kvinnan. Så det var bara att rulla tillbaka väskorna och börja rota.Tilläggas bör att redan innan vi kommit fram till disken hade mamma fört fram en undran om var hon hade lagt sin dator varpå vi lugnat henne med att datorn ligger någonstans i väskan för ”man glömmer inte en dator”… Det visade sig ju inte vara sant! Mammas dator låg kvar på rummet och med hjälp av reseledare, hotellpersonal och taxichaufför kunde mamma och pappa, med dator i handbagage, ansluta till oss övriga. Hur de löste betalning till taxin har jag inte ens frågat men kontanter hade de inte och de tar inte kort…

Hur som helst, nu är vi alltså i Sydafrika och boendet är helt sjukt! Vi har ett ”tält” i två våningar med balkong och altan bland träd och buskage mitt i viltreservatet. Djuren vandrar med andra ord fritt igenom om de vill. Igår kväll hade vi ett möte och gick igenom lite regler, bl.a. hur man ska göra om man möter ett lejon. Vi får absolut inte gå utanför vårt lilla hus när det blivit mörkt eftersom vi då inte kan se eventuella lejon som håller till här. Detta är saker de måste säga men som aldrig inträffar, tänkte jag… Men senare på natten somnade vi till sjungande insekter, enstaka fågelrop och ett lejons dova frustande. Magiskt! Dock tänkte jag då att det var en gnu även om jag visste att lejon lät precis så. Det hade liksom varit lite för bra för att vara sant om lejon gjort oss sällskap redan första natten. Men guiderna bekräftade att så var fallet!

Här kommer lite bilder från boende och vilt. Vi har redan varit ute på första ”game driven” och ska snart ut igen.

Min vy från kudden på nätterna.

Morgonutsikt från balkongen.

Huset.
 
Pool och solstolar på VIP-läktaren, det har hänt att en elefant kommit och tagit en slurk. Det vågar man väl inte hoppas på... :)
 
 
 
 
1 min efter att vi packat ihop kaffebordet nere på marken lommade denna upp på vägen! Kunde den inte kommit lite tidigare.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2016-03-16 14:48:13

Alltså! För det första inser jag mer och mer att jag hade behövt vara med och styra upp vissa organisatoriska problem inom familjen.
För det andra: FANTASTISKA bilder! Ser helt underbart ut. Jag har gått runt och varit lite smålycklig idag över årets första nässelfjäril men får erkänna att efter att ha sett dessa foton bleknar min naturupplevelse en aning. Njut! Saknar er här hemma. Kram!

Postat av: Eskil

Publicerad 2016-03-16 21:51:02

Detta är ju helt fantastiskt att vara här i Räppe och samtidigt få vara med om en resa nu till det vilda Afrika till Hampus träffande, roliga och välinformerande skrivelse. Betr. datorn kan jag inte anmärka på någon.
MPE
PS Även i Räppe har en nässelfjäril skådats.

Postat av: Malena

Publicerad 2016-03-17 21:24:22

Ett stort gigantiskt WOOOOOOW!!!

Och ett par tillägg :-)
- I vårtävlingen som börjat ta fart här bland Bloggkommentarerna kan jag slå till med att sånglärkorna drillade över Ingelstadgymnasiet idag! :-)

Tillägg 2
-Ha ha ha! Tror inte speciellt många är förvånade över datorn..... ! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela